Melbourne!

05.10.2022

Na prvním orientation meetingu jsme potkaly holku z Rotexu, která byla před dvěma lety na výměně v Německu. Je stejně stará jako já, protože jela v patnácti a bydlí v Melbourne. Nabídla mně a Aliině, že můžeme kdykoliv za ní na pár dní. My jsme to opravdu naplánovaly, Rotary vše povolilo a my jsme mohly vyrazit vlakem do Melbourne! Jízda vlakem trvala čtyři hodiny, ale dalo se to zvládnout. V Melbourne už na nás na nádraží Southern Cross čekala Amber a všichni jsme společně nasedly do vlaku, který nás odvezl k ní domů. Trvalo to asi jen 30 minut, takže bydlí opravdu blízko centra. Doma už na nás čekala její mamka, která nám uvařila večeři a my jsme se mohly připravit na další den plný plánů! Ráno jsme vyrazily do centra a prošli jsme spoustu ulic s restauracemi včetně Chinatown, kde si příště musíme něco dát! Také jsme se podívaly na Queen Victoria Market, což je takový obrovský trh se vším. Koupila jsem si malého plyšáčka koalu, abych měla suvenýr ;) Na oběd jsme šly do restaurace Karen's Diner, kterou jsme znaly ze sociálních sítí a protože v Evropě není, chtěly jsme ji s Aliinou vyzkoušet. Je to známé díky tomu, že jsou na vás servírky naschvál zlé a nepříjemné. Všichni se divili, že chceme aby na nás někdo křičel, ale bylo to super! Strašně jsme se nasmály když jsme stály u vchodu, kde nebyla žádná klika a jedna servírka se nás hned ptala co tady chceme. V průběhu oběda jsme poprosili o ubrousky, které na nás v zápětí byly doslova hozeny, byl to určitě nezapomenutelný zážitek. Večer jsme šly na procházku jenom po okolí a viděly jsme mé oblíbené klokany, to mi nikdy nebude připadat normální...

Další den jsme si udělaly piknik v botanických zahradách a prošly jsme si známé ulice pomalované grafiti, které jsou pro Melbourne typické. Odpoledne jsme šly na velkou atrakci - Melbourne Skydeck. Je to obrovsky vysoká budova a vy vyjedete výtahem do 88. patra a máte výhled na celý Melbourne. Strávili jsme tam čas i při západu slunce a bylo to nádherný! Pomalu se rozsvěcela světla ve všech okýnkách a ve tmě je město ještě hezčí... Jsem moc vděčná, že nás Amber do Melbourne vzala a ukázala nám jeho nejhezčí časti, protože je stejně nejlepší vidět místa s někým, kdo je pořádně zná:)