výlet do Canberry!

30.08.2022

Rotariáni jsou tady v Austrálii strašně akční a díky nim se můžete podívat na různá místa, kam by vás vaše rodina třeba neměla v plánu vzít a nebo uvidíte něco vícekrát a můžete říct, že nějaké místo opravdu znáte :) Snažím se využít každé nabídky a když mi host mamka Aliiny z Finska řekla, že pojedou na víkend do Canberry k její sestře a jestli nechci jet s nimi, okamžitě jsem řekla ano! 

S Aliinou jsem zatím strávila každý víkend co jsem tady… Je to jenom náhoda, ale opravdu si rozumíme a ostatní nám říkají, že jsme jako dvojčata :) Je super jezdit na výlety s kamarádkou a nebýt někde pořád sám, protože já tady žádné host sourozence nemám, tak musím využít vše, kde můžu být s lidmi v mém věku! 

V pátek po škole jsme vyrazili a cesta do hlavního města Austrálie trvala z mého města Albury necelé čtyři hodiny, překvapivě to není až tak hrozné a pro Australany je to docela blízko :) Přijely jsme večer, takže už se nic nedělo a mohly jsme jít spát… Obě jsme měly vlastní pokoj s vyhřívanou dekou v posteli, takže nám (konečně) nebyla zima! Nechápu to, zima jako u nás tady není ale stejně musím spát v ponožkách, protože doma se prostě netopí… 

V sobotu jsme vyrazili do centra Canberry, kde je hrozně moc zajímavých obchodů, které v Česku nenajdete a my jsme byly schopné strávit celý den nakupováním! :)  Další den jsme šly do Národní galerie portrétů, která je zde docela známá a také jsme se podívaly na budovu parlamentu, jak tu starou, tak i novou. Bylo krásné počasí, i když je v Canbeře většinou chladněji, a tak jsme se pak prošly hodinovou procházkou od budov parlamentu až do centra města a cestou nás zaujali papoušci Kakadu! Normálně tady létají…. volně….ve městě!! Všichni se nám za to smějí, protože vždy nadšeně koukáme a fotíme vše co lítá. Australani jich mají plné zuby… Ničí květiny lidem na zahradách a hrozně křičí :) Mně to ale přijde naprosto skvělý!  V pondělí jsme se vrátily domů a já se těším, až uvidím další zajímavá místa v Canbeře, protože jsme ještě neprošly všechno! Canberra se mi docela líbila, ale přišlo mi, že bylo vše takové zmatené… To město je staré jenom něco přes sto let, takže tam nenajdete staré budovy jako u nás, ale zase jsem viděla něco úplně jiného! Přece jenom je to hlavní město 

Když se volilo hlavní město Austrálie, na seznamu bylo i město, kde teď bydlím - Albury. Jenže když probíhala prohlídka města, bylo hrozné horko a sucho, takže se tady nikomu nelíbilo, ale oficiálním důvodem proč Albury nebylo zvoleno se uvádí, že to bylo až moc blízko k hranicím se státem Victoria… Myslím, že by to bylo naprosto ideální, jsou tady kopce, hezká příroda, řeka a je to naprosto ideální pro život :)))

Na cestě domů jsme se stavili u jedné paní na farmě, což je tady docela populární a je běžné, že vaši spolužáci normálně na farmě bydlí a prodávají maso a mléko. Měly jsme možnost nakrmit malá jehňátka a tím se stal můj oblíbený zážitek z tohoto víkednu :) To bylo boží!!




Linda Vítová
Všechna práva vyhrazena 2022
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky